Interesse? Bekijk hier onze vacatures
Veelgestelde vragen
Onderstaand vindt u een aantal veelgestelde vragen over het maken van afspraken bij SCAL. Staat het antwoord op uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op door te bellen naar 071 - 516 00 20.
Waarom moet ik een telefoonnummer en e-mailadres invullen?
We vragen om uw telefoonnummer en e-mailadres zodat we een bevestiging van uw afspraak kunnen sturen per e-mail. Via deze bevestiging kunt u de afspraak makkelijk wijzigen of annuleren, en soms krijgt u hierin ook extra informatie over uw onderzoek. Mocht uw afspraak niet doorgaan, dan gebruiken we uw gegevens om u hierover te bellen en een e-mail te sturen.
Ik heb geen emailadres. Wat nu?
Iemand anders kan ook online een afspraak voor u maken als hij/zij een geldig e-mailadres heeft. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan kunt u ook telefonisch een afspraak maken via 071 – 516 00 20. Houd er rekening mee dat de wachttijd aan de telefoon bij drukte lang kan zijn.
Ik heb een afspraak gemaakt, maar ik heb geen ontvangstbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Het is mogelijk dat de afspraakbevestiging in uw spambox terecht komt. Ontvangt u ook daar geen bevestigingsmail, dan hoeft u niet te bellen. Uw afspraak is gemaakt en gaat door.
Ik wil op een bepaalde datum op een bepaalde locatie, maar krijg daar geen opties. Hoe kan dat?
Dat kan verschillende redenen hebben: Deze locatie is al volgeboekt op de betreffende datum of Dit onderzoek wordt niet op deze locatie aangeboden. Wij verzoeken u om een andere datum en/of locatie te selecteren.
Heb ik meer opties als ik telefonisch een afspraak maak?
Nee, onze medewerkers gebruiken hetzelfde systeem als de online afspraakpagina. Zij hebben geen andere mogelijkheden. Als u problemen heeft online, kunnen ze u wel helpen met het maken van een afspraak.
Waarom moet ik soms lang wachten aan de telefoon?
Het kan druk zijn als veel mensen tegelijk bellen, vooral tussen 8:00 en 11:00 uur. Wilt u niet lang wachten? Maak dan een afspraak online of bel ons later op de dag terug, bijvoorbeeld in de middag.
Waarom is de informatie op de afsprakenpagina in het Engels?
De afsprakenpagina toont informatie in het Engels of Nederlands, afhankelijk van de taalinstelling van uw browser. Staat uw browser op Engels? Dan ziet u de informatie in het Engels. U kunt dit aanpassen door de taalinstelling van uw browser op Nederlands in te stellen.
Hoe maak ik een afspraak bij een prikpost van Alrijne in Leiderdorp, Leiden of Alphen aan den Rijn?
Alle patiënten met een verwijzing van de huisarts of verloskundige en met een verwijzing van een medisch specialist van Alrijne kunnen terecht op onze prikposten in de ziekenhuizen van Alrijne. Een afspraak kan worden ingepland via onze afsprakenpagina.
Heeft u een verwijzing van de huisarts of verloskundige? Kies de knop:
Heeft u en verwijzing van een medisch specialist van Alrijne? Kies de knop:
Moet ik nuchter zijn en/of urine meenemen?
Als u nuchter moet zijn en/of urine moet meenemen, staat dit aangegeven op uw formulier of in de e-mail van ZorgDomein die u van de arts heeft gekregen. Bij twijfel kunt u hiervoor contact opnemen met de huisartsassistent(e).
Wat houdt de toegangstijd in, moet ik voor die tijd geweest zij of is mijn formulier dan niet meer geldig?
Omdat onze prikposten vaak volgeboekt zijn, adviseren we u minimaal 5 minuten van tevoren aanwezig te zijn. Mocht u te laat komen, dan doen we ons best om uw afspraak door te laten gaan, maar het kan ook betekenen dat u een nieuwe afspraak moet maken.