Nabepalingen nu ook aan te vragen per e-mail

email

Wij willen u informeren over een wijziging in het aanvraagproces voor nabepalingen. 

Naast telefonisch aanvragen kunnen nabepalingen vanaf heden ook per e-mail aangevraagd worden.

E-mailadres: nabepalingen.scal@ctnl.eurofinseu.com

Minimale gegevens die nodig zijn voor de aanvraag:

  • Voorletters
  • Man- en meisjesnaam (indien van toepassing)
  • Geboortedatum
  • BSN (indien niet aanwezig, graag aangeven)
  • Afnamedatum
  • Aangevraagde nabepalingen
  • Naam van de aanvragende arts.

Als niet alle benodigde gegevens zijn verstrekt, kan de aanvraag niet in behandeling worden genomen.

Belangrijke informatie: 

  • Nabepalingen kunnen tot 7 dagen na de afname worden aangevraagd. 
  • Indien nabepalingen niet mogelijk zijn (bijvoorbeeld bij ongeschikt of onvoldoende materiaal), ontvangt de aanvrager een standaard e-mail met de mededeling dat de nabepaling niet kan worden uitgevoerd. Hierin staat dat patiënt opnieuw moet worden opgeroepen voor afname en/of afgifte van materiaal.
  • Als u geen bericht ontvangt, is uw aanvraag in behandeling genomen.
  • Voor het verzenden van gevoelige informatie vragen wij u om uw aanvraag via een beveiligde e-mail (bijvoorbeeld Zivver) te versturen.

Wij hopen dat deze nieuwe werkwijze uw ervaring met ons zal verbeteren. 

Mocht u nog vragen hebben over deze verandering, neem dan gerust contact met ons op via relatiebeheer@ctnl.eurofinseu.com