Langere wachttijden bij prikposten SCAL

afspraak

Op dit moment zijn de wachttijden bij onze prikposten langer dan normaal. Dit komt door de sluiting van onze prikposten in Alrijne vanaf 4 juli 2024, wat de druk op onze andere SCAL locaties heeft verhoogd. We begrijpen dat dit vervelend is voor onze patiënten en zorgverleners en doen ons best om de situatie te verbeteren. 

In dit bericht leest u welke stappen we nemen om de wachttijden te verkorten en onze locaties weer beter bereikbaar te maken.

Meer medewerkers: We hebben nieuwe medewerkers aangenomen om bloed af te nemen. Dit helpt om de wachttijden korter te maken. Ook zoeken we nog mensen om ons team verder te versterken.

Nieuwe locaties: SCAL heeft 26 locaties waar u bloed kunt laten afnemen of materiaal in kunt leveren. We hebben onlangs twee nieuwe locaties geopend: in Warmond (vanaf 1 augustus) en in Roelofarendsveen (vanaf 1 september). De openingstijden staan op onze website.

Betere planning: We kijken regelmatig naar het aantal afspraken en wachttijden om onze medewerkers zo goed mogelijk in te zetten op de juiste plaats. Zo kunnen we meer patiënten helpen. Dit kan er toe leiden dat openingstijden wijzigen of dat sommige locaties tijdelijk gesloten worden. 

Beter bereikbaar: We hebben ons klantenservice-team van SCAL uitgebreid en krijgen inmiddels ook minder telefoontjes. Hierdoor zijn de wachttijden aan de telefoon korter. Maar soms kan het nog steeds druk zijn en wat langer duren.

Wij begrijpen dat de huidige situatie voor zowel zorgverleners als patiënten frustrerend kan zijn en bieden onze excuses aan voor het ongemak. We blijven ons inzetten om onze dienstverlening te verbeteren en de druk op onze locaties te verlichten, zodat u weer kunt rekenen op de service die u van ons gewend bent.

Heeft u vragen of ervaart u problemen? 

Bent u patiënt? Neem dan gerust contact met ons op door te bellen naar 071-516 00 20. 

Bent u zorgverlener? Dan kunt u ons bellen via de zorgverlenerlijn of contact opnemen met uw relatiebeheerder. 

Wij staan klaar om u verder te helpen.

Hartelijk dank voor uw begrip en geduld.